FORGOT YOUR DETAILS?

Metabolic Workout

Antrenamentele metabolice (sau de condiționare metabolică) sunt din ce în ce mai la modă și folosite pentru a defini un stil de antrenament hibrid, precum CrossFit-ul.

Dar ce sunt exact antrenamentele metabolice?

Antrenamentele metabolice sunt o alternativă la ideea învechită de antrenamente cardiovasculare la pas constant, folosite în mod tradițional (și de multe ori greșit) pentru a slăbi. Exemple de antrenamente cardiovasculare clasice sunt alergatul pe distanțe mari sau sesiunile lungi pe banda eliptică. Antrenamentele metabolice sunt mai provocatoare și mai dinamice, și de multe ori urmează abordarea intervalelor de intensitate.

Folosind circuite, complexe, și uneori exerciții foarte specifice și grupate într-o anumită ordine, antrenamentele metabolice pot fi făcute cu greutatea corpului, cu greutăți, cu echipamente precum gantere kettlebell sau mingi medicinale, sau pot include forme de efort anaerob precum sprinturile. Ideea este că antrenamentele metabolice NU sunt ședinte de 45 de minute sau mai mult de călărit banda eliptică, într-un ritm geriatric.
Antrenamentele metabolice folosesc o multitudine de variabile pentru a fi eficiente și a iți menține entuziasmul ridicat.

 Ce pot face antrenamentele metabolice pentru tine?

Acum că știi ce sunt antrenamentele metabolice, ce pot face ele pentru tine? De ce ar trebui să le încerci?

În afară de calitățile și factorii menționați anterior, au numeroase elemente foarte utile atunci când vrei să slăbești, de care vei profita.

Primul element demn de menționat este creșterea metabolică. Chiar dacă nu ard kilograme de grăsime în timpul antrenamentelor propriu-zise, metabolismul va crește într-o măsură semnificativă la ore bune după încheierea efortului fizic – posibil chiar și câteva zile. Ca și în cazul antrenamentelor cardiovasculare, în timpul efortului fizic nu se ard multe calorii și grăsimi. În realitate, exercițiile fizice iți învață metabolismul să funcționeze mai bine și să ardă mai rapid țesutul adipos, chiar și atunci când stai.

Ce ai vrea?! Să arzi mai multă grăsime în timpul antrenamentului?! Sau să arzi mai multă grăsime timp de 48 de ore după ce termini de făcut antrenamentul?!

Un alt beneficiu al antrenamentelor metabolice bine gândite este că pot construi masa musculară, pe măsura ce ard grăsimi. Folosind câteva exerciții de bază cu greutăți, iți vei forța corpul la limită și astfel îl vei obliga să crească masa musculară, nu să o scadă!

Și in final, legat de punctul anterior, antrenamentele metabolice nu au efect catabolic (de ardere a mușchilor). Cum nu vei petrece perioade mari de timp pe echipamente de cardio, vei împușca doi iepuri dintr-o lovitură: iți vei crește metabolismul și iti vei conserva masa musculara (posibil chiar sa ti-o maresti).

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

TOP